Regulaminy Biorga
Regulamin sklepu internetowego Biorga
Określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży
poprzez sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz
o prawach Konsumenta.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
§ 12 Postanowienia dotyczące Kupujących
niebędących Konsumentami
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od
umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od
pracy.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem
nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki
której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów
Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot Kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Biorga prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem
https://www.biorga.pl
Punkt sklepu – punkt znajdujący się pod adresem Saska
103/15 03-914 Warszawa
Sprzedawca – Eco – Development Sp.zo.o NIP 532-207-96-94
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres
pocztowy: ul. Saska 103/15 03-914 Warszawa
- Adres
e-mail: kontakt@biorga.pl
- Telefon:
+48 791 468 435
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
- Urządzenie
z dostępem do Internetu
- Przeglądarka
internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1,
niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny
towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, w tym zawierają
podatek VAT.
- Sprzedawca
zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w
Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie,
koszty dostawy towaru.
- Wybrany
do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie
Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę
płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania
złożonego zamówienia.
- Zamówienie
zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania
Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie
zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a
Sprzedawcą.
- Sprzedawca
przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym
nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- Kupujący
może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać
zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym
ewentualnym zamówieniu.
- Klient
może otrzymać rabat na zamówione produkty. Rabaty i promocje nie łączą się
i nie sumują. Kod rabatowy nie będzie działał na produkty znajdujące się w
promocji.
§ 5 PŁATNOŚCI
- Za
złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
- Za
pobraniem, tj. kartą lub gotówką w momencie dostarczenia towaru do
Kupującego.
- Sprzedawca
informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich
specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie
bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca
jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Termin
realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
- W
przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca
przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
- W
sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym
terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym
dla towaru o najdłuższym terminie.
- Państwa,
na terytorium których realizowana jest dostawa: Państwa Unii Europejskiej
- Towary
zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę
dostawy wybrał Kupujący:
- Za
pośrednictwem firmy kurierskiej
- Kupujący
może odebrać towar osobiście w Punkcie Odbioru w godzinach jego otwarcia.
- W
przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie
gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia, a w
przypadku gdy Sprzedawca wskazał termin wysłania towaru – w tym terminie.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument
ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu,
z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 30 dni bez podania
jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do
odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia:
- W którym
Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż
przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
- W którym
Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba
trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w
posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do
przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- Aby
Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować
Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej
decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na
przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą
elektroniczną).
- Konsument
może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na
końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby
zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle
informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od
umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Konsument
ponosi koszt zwrotu towaru do Sklepu.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY - W
przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi
wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru
(z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta
sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie
później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o
decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu
płatności Sprzedawca dokona na wskazane przez Konsumenta konto bankowe. W
każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym
zwrotem.
- Sprzedawca
może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do
czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca
prosi o zwracanie towaru na adres: Saska 103/15, 03-914 Warszawa
niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym
Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin
jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14
dni.
- Konsument
ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument
odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z
niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania towaru.
- Jeśli
towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym
trybie pocztą Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty
zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie
poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas
składania zamówienia.
- W
przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną
przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek
bankowy wskazany przez Kupującego.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do umowy:
- W której
przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb.
- W której
przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia.
- W której
przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu.
- W której
przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- W której
przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu.
- O
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę.
- W której
cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy.
- O
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od
umowy.
§ 9 REKLAMACJE
- W
przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania
wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub
gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając
z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w
Kodeksie cywilnym:
- Złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny
- Przy
wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
- Żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad
- Żądać
usunięcia wady
- Sprzedawca
prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub
elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Jeśli
okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie
reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do
dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na
adres Moniuszki 16, 65-409, Zielona Góra.
- Jeśli na
towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o
jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje
dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2
Regulaminu.
- Rozpatrzenie
reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I
DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego
przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji
prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do
zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się
tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- Pomocy
właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego
przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy
złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady
postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Bezpłatnej
pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- Internetowej
platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 10 DANE OSOBOWE
- Administratorem
danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze
Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane
osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej
realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu
Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe
informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera
polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane
jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo
składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga
osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu
realizacji zamówienia.
- Umowy
zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku
polskim.
- Żadne z
postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie
ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
§ 12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH
KONSUMENTAMI
- Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi
innemu niż Konsument.
- Wszelka
odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego
Konsumentem jest ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez
Kupującego.
- Odpowiedzialność
Sprzedawcy z tytułu rękojmi w stosunku do Kupującego niebędącego
Konsumentem jest ograniczona do jednego roku od wydania towaru Kupującemu.
- W
przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem
właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument
może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od
umowy)
Eco – Development Sp.zo.o ul. Saska 103/15 03-914 Warszawa, NIP 532-207-96-94
– Ja
……………………………………………………………….
niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących
rzeczy:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Data odbioru
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Imię i nazwisko Konsumenta(ów)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Adres Konsumenta(ów)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ……………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.
Regulamin konta sklepu
internetowego Biorga
Regulamin konta w sklepie Biorga
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Konto
§ 5 Reklamacje
§ 6 Dane osobowe
§ 7 Zastrzeżenia
§ 1 DEFINICJE
Konto – uregulowana w niniejszym regulaminie nieodpłatna funkcja Sklepu
(usługa), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne
Konto.
Kupujący – każdy podmiot Kupujący w Sklepie.
Sklep – sklep internetowy Sklep Życia prowadzony
przez Sprzedawcę pod adresem https://www.sklepzycia.pl
Sprzedawca – Eco – Development Sp.zo.o NIP
532-207-96-94
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres
pocztowy: ul. Saska 103/15 03-914 Warszawa
- Adres
e-mail: kontakt@biorga.pl
- Telefon:
+48 791 468 435
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla
prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:
- Aktywne
konto e-mail
- Urządzenie
z dostępem do Internetu
- Przeglądarka
internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies
§ 4 KONTO
- Założenie
Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli Kupującego.
- Konto
daje Kupującemu dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii
zamówień złożonych przez Kupującego w Sklepie, sprawdzenie statusu
zamówienia czy samodzielna edycja danych Kupującego.
- W celu
założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie.
- W
momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieokreślony pomiędzy
Kupującym a Sprzedawcą umowa w zakresie prowadzenia Konta na zasadach
wskazanych w Regulaminie.
- Kupujący
może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z
Konta.
- W celu
dokonania rezygnacji z Konta należy wysłać swoją rezygnację do Sprzedawcy
na adres e-mail: sklep@sklepzycia.pl, czego skutkiem będzie niezwłoczne
usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta.
§ 5 REKLAMACJE
- Reklamacje
dotyczące funkcjonowania Konta należy kierować na adres e-mail kontakt@biorga.pl
- Rozpatrzenie
reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ - W
przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez
Konsumenta rezultatu Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji
prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do
zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się
tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- Pomocy
właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego
przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy
złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady
postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Internetowej
platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 6 DANE OSOBOWE
- Administratorem
danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze
Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane
osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej
realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu
Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe
informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera
polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 7 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane
jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa w
zakresie prowadzenia Konta zawierana jest w języku polskim.
- W
przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, o których mowa w ust. 4,
Sprzedawca ma prawo do zmiany niniejszego regulaminu Konta.
- Ważnymi
przyczynami, o których mowa w ust. 3 są:
- konieczność
dostosowania Sklepu do przepisów prawa mających zastosowanie do
działalności Sklepu
- poprawa
bezpieczeństwa świadczonej usługi
- zmiana
funkcjonalności Konta wymagająca modyfikacji regulaminu Konta.
- Kupujący
zostanie poinformowany o planowanej zmianie regulaminu Konta co najmniej
na 7 dni przed wprowadzeniem zmiany w życie za pośrednictwem wiadomości
e-mail wysłanej na przypisany do Konta adres.
- W
przypadku gdy Kupujący nie wyrazi akceptacji dla planowanej zmiany,
powinien poinformować o tym Sprzedawcę poprzez wysłanie odpowiedniej
wiadomości na adres e-mail Sprzedawcy kontakt@biorga.pl, czego skutkiem
będzie rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta z chwilą wejścia w
życie planowanej zmiany lub wcześniej, jeśli Kupujący zgłosi takie
żądanie.
- W
sytuacji gdy Kupujący nie wyrazi sprzeciwu dla planowanej zmiany do chwili
wejścia jej w życie przyjmuje się, że akceptuje ją, co nie stanowi żadnej
przeszkody do rozwiązania umowy w przyszłości.
- W
przypadku ewentualnego sporu z Kupującym nie będącym Konsumentem sądem
właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Żadne z
postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie
ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.